Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Парады педагогам па наведванні сем'яў выхаванцаў

Дата: 30 июля 2020 в 16:35, Обновлено 5 августа 2020 в 14:47

Парады педагогам па арганізацыі хатняга візіту (наведвання сямі)
 

Выхавальнік кожнай ўзроставай групы павінен наведаць семі сваіх выхаванцаў. Педагог ставіць пэўную мэту ў залежнасці ад сітуацыі:

  • выявіць ўмовы сямейнага выхавання;
  • пазнаёміцца ​​з тым, як жыве дзіця дома, чым займаецца, што турбуе, абцяжарвае бацькоў;
  • пазнаёміцца ​​з выхаванцамі і яго блізкімі ў звыклай для дзіцяці абстаноўцы;
  • выявіць лепшы вопыт сямейнага выхавання;
  • вывучыць стыль выхавання, узровень узаемаадносін у сямі;
  • наведванне з мэтай педагагічнай асветы бацькоў і інш.

Хатні візіт патрабуе дбайнай падрыхтоўкі.

Паведаміце сям’і аб сваім візіце, з якой мэтай і на працягу якога часу Вы плануеце ў іх знаходзіцца. Вазьміце з сабой работы дзіцяці, партфоліо. Не кажыце толькі самі, дайце магчымасць членам сям’і расказаць пра сваё дзіця, задаць пытанні.

Кажучы пра дзіця, старайцеся больш хваліць яго.

Умейце назіраць! Назіранне фактаў дае багатую інфармацыю для ацэнкі ўнутрысямейнай сітуацыі, у якой выхоўваецца дзіця, і фармулявання высноваў.

Важна выявіць псіхалагічны клімат у сямі, дзіцяча-бацькоўскія адносіны, хто займаецца выхаваннем дзіцяці, які лад жыцця вядзе сямя, як праводзіць вольны час і інш.

Звярніце ўвагу на бацькоў, якія ўсяляк ухіляюцца ад наведваньня іх сям’і. Магчыма, гэта сем’і, якія хаваюць сямейны недабрабыт і не жадаюць, каб выхавальнік стаў сведкам гэтага. Калі адмова ад наведвання сям’і дапаўняецца іншымі негатыўнымі фактарамі: недагледжаны выгляд дзіцяці, замкнёнасць або празмерная агрэсіўнасць, з’яўленне бацькоў у нецвярозым выглядзе, грубасць у зносінах з дзецьмі і інш. - выхавальніку неабходна паведаміць пра гэта адміністрацыі ўстановы або спецыялістам СППС для прыняцця мер.

Тэхналогія хатняга візіту

Правесці папярэднюю працу, вывучыць наяўныя аб дзіцяці матэрыялы: дыягнастычныя дадзеныя, дзіцячыя малюнкі, пагутарыць са зменным выхавальнікам, пры неабходнасці - з іншымі спецыялістамі (медсястрой, педагогам-псіхолагам і г.д.). У выніку гэтага выхавальнік будзе мець агульнае ўяўленне пра сям’ю.

Ўдакладніць з бацькамі дзень і час хатняга візіту.

Прадумаць ўтрыманне хатняга візіту, скласці план:

  • пра што спытаць, якія пытанні ўдакладніць у бацькоў;
  • на што звярнуць асаблівую ўвагу (стыль зносін, наяўнасць цацак і бібліятэкі, характар ​​дзейнасці ў сям’і і інш.);
  • прапанаваць бацькам ахарактарызаваць свайго дзіцяці, каб даведацца, як яны разумеюць і ўспрымаюць яго, якія яго інтарэсы;
  • па якім пытанні пагаварыць мэтанакіравана, даць парады, невялікую кансультацыю, падрыхтаваўшыся да яе;
  • па неабходнасці навучыць бацькоў якім-небудзь канкрэтным уменням (напрыклад, гуляць з дзецьмі ў настольна-друкаваную гульню, як правесці гутарку з дзіцем па прачытаным творы, аб прагледжанай дзіцячай перадачы і г.д.).

Правесці хатні візіт у адпаведнасці з планам. Пры гэтым візіт не павінен доўжыцца больш за 30-40 хвілін. Праводзіцца ён тактоўна, карэктна.

Пасля хатняга візіту робiцца адпаведны запiс у спецыяльнай сшытку, пры неабходнасці - складаецца акт абследавання ўмоў жыцця і выхавання непаўналетняга.

Пры паўторных хатніх візітах неабходна звярнуць увагу на выкананне раней прапанаваных рэкамендацый, паведаміць інфармацыю пра поспехі ў развіцці і выхаванні дзіцяці; калі ўзнікае патрэба - абазначыць праблемы, правесці гутарку або кансультацыю і інш.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.